Thursday, August 13, 2009

אור

Anyone who knows me knows how much I adore light. Thus, it makes sense that the song 'אור' by Alon de Loco (accompanied by Gad Elbaz) is probably my favorite love song. It incorporates light, God, and man's recognition of the amazing gift God has given him. In the music video, the song refers to Alon de Loco's daughter. So when he sings "at ha'kol" he is referring to this beautiful little girl. I think the song gorgeously expresses the way any father feels about his children...I know it's the way my father feels about his daughters.

Listen to the song here (and to just hear Gad Elbaz's version, here.)

Here are the lyrics:

אלון דה לוקו - אור

אני צועק אור כן את האור
את הכוח את הכל
אני צועק אורי אורי אור
כן את האור, את הכוח את הכל

מהרגע הראשון שראיתי,
את חיי אני שיניתי
היית כל מה שרציתי, ציפיתי, קיוותי בחיי

אוחז אותך בשתי ידי
דמעות של אושר בעיני
צועק תודה לאלוהיי נתן לי את האור
אז אני צועק אור...

אז עכשיו אני יודע
שאלוקים אותי שומע
שלח מלאך שבי נוגע
נתן לי את האור
שום דבר אותי לא יעצור

לא יפיל ולא ישבור
לא להביט שוב לאחור
רק לכיוון האור
אז אני צועק אור כן...

יש לך זוג עיניים מדהימות
ולחיים מתוקות
יפה יפה שבא לבכות
את לי האור
היא מתנה מאלוקים

הטעם לחיים
סימן שמתפללים אותך שומעים
כן היא האור
אז אני צועק אור....

No comments: